2017年5月1日星期一

《考公務員會被人睇唔起》

幾年前的夏天,我係墨爾本一間電力公司實習,閒言間,澳洲同事問我大學畢業後有何去向。我說打算投考公務員,他們當堂把聲線提高八度問咗句:「What? 」接著措辭嚴厲咁講:「剛畢業就想打政府工咁冇出息?你咁年輕,世界咁大,點解一讀完書就要俾啲giant framework局限自己?」

我答他們:「在香港,大部分畢業生都打算做公務員,因為薪高糧準,福利又好,比起出邊日捱夜捱好得多。」跟住有位manager搭嘴:「點解唔考慮創業?香港連最有productivity 嘅fresh grad都look for咁冇productivity嘅工種,咁遲早玩完。」

事隔多年,招聘公務員的post依舊會在Facebook洗板,每當有新招聘,身邊的朋友都會mon到實一實,即使已有穩定工作嘅都會狗衝,他們深信打政府工才是王道。

見到咁嘅趨勢,我就知我們冇資格抱怨地產霸權,因為我們根本就是《Who moved my cheese》裏頭那隻劃地為牢的小矮人,不肯接受改變,安於現狀,最終死於迷宮也是合情合理。放眼世界,首富之位早已由地產大亨轉移至科技怪傑,奈何,香港首富依舊是幾位黃台之瓜,點解?因為他們根本冇對手,有能力顛覆他們嘅年輕人,只是渴望AO/EO/跳point,咁班老野想被取替都難。世界就是如此殘酷,安於現狀,不顛覆別人,別人就會來顛覆你,咁地產商係沙頭角賣一萬蚊一呎,我們又怨得了誰。

我有一位朋友,滿腦子都是idea,一時想發展「共享office」,一時又話搞「情侣party room」。結果,佢走咗去考入境,我問他:「你不是想創業嗎,為何安於打份政府工?」他答我:「淆底,害怕失敗,到時就偷雞不成蝕把米。」

他就是馬雲講果種人「晚上想著千萬條路,隔天早上起來走原路。」講到尾,安於份政府工,唔敢出嚟創業嘅朋友,根本係冇自信,佢哋有idea,有sense,知道世界嘅trend,但就係冇勇氣做,總係不斷顧慮,不斷想萬一。

前幾天,我和朋友去睇舖位,想搞點小生意,有位中年業主跟我說:「靚仔,做生意就係賭博,唔落場永遠冇機會贏,既然落得場就要俾心機做,你哋咁年輕,冇錢就係你哋嘅優勢,唔好劣,輸曬身家都只係呀姐我嘅零頭,好快搵得返,年輕,就係你哋最佳嘅資產。」

霸氣呀姐講得啱,年輕係我哋嘅資產,越老越折舊。奈何,香港太多年輕人把優質資產投資在一潭死水裏。人人都中曬毒,每當招聘公務員的post多一個like and share,香港就沉淪多一嘢,然後,就沒有然後了。

2 則留言:

  1. 其實,害怕失敗不去創業而去做公務員,也許不能怪他,是香港社會逼他作出這個選擇

    回覆刪除
  2. 香港老闆算死草,薪酬褔利永遠比唔上外資,所以打工仔首選一定係政府工
    在香港創業,賺埋唔夠交租,做生意搵錢少過投資物業,結果個個炒樓買樓
    香港就係咁K型

    回覆刪除